Praktisk information

Alt du skal vide for at komme godt afsted

Foto: Daniel Nakskov

Vigtige datoer

Vigtige datoer

Læg særligt mærke til, at fristen for at stille ændringsforslag til hovedbestyrelsens forslag til en ny formålsparagraf var den 26. august 2024

PÅ SELVE LANDSMØDET DEN 6.-8. SEPTEMBER 2024

  • 7. september kl. 18:00: Frist for indsendelse af resolutionsforslag samt ændringsforslag til lovforslag og opstillinger til hovedbestyrelsen.

Forplejning

Forplejning

Så er der serveret

Houens Odde Spejdercenter ser frem til at byde velkommen og beværte deltagerne på landsmødet med god mad og drikke. De, der kender Houens Oddes køkken fra korpsweekender eller uddannelsesweekender, kan glæde sig til måltider i samme stil. Houens Odde har fokus på økologi, lokale og sæsonbetonede råvarer.

  • Første inkluderede måltid er natmad fredag 22.00-23.00. 
  • Fredag er der mulighed for tilkøb af aftensmad for 100 kr. Det serveres fra 17.30-19.30. Dette bestilles i tilmeldingen.
  • Morgenmad, frokost og aftensmad vil blive afviklet som buffet
  • Under hele landsmødet er der tag selv kaffe/te
  • Lørdag aften 22.30-23.30 er der natmad.
  • Om aftenen fredag og lørdag er der mulighed for at købe øl, vand og vin.

René & co

René og hans køkkenteam står klar til at mætte alle munde når landmødet går løs den 6.-8. september 2024.

“Maden laver vi fra bunden og bruger sæsonens råvare. Vi har fokus på det grønne køkken og der ud over gør vi en indsats for bæredygtighed og økologi og hvad vi kan for at undgå madspild.”

Hvor sover du bedst?

Hvor sover du bedst?

TELT ELLER CAMPINGVOGN

Du kan slå telt op ved Stensgården. Det er tæt på landsmødet, og der er toilethus med bad. Når du selv står for det hele inkl. telt, sovepose og liggeunderlag, er det gratis.

Medbringer du campingvogn, skal du selv stå for strøm, ligesom du ikke kan tømme toilet.

SHELTER

Der er mulighed for at sove i shelterne på Houens Odde. Du tilmelder dig som enkelt person og få en ud af fire pladser i en shelter. Det koster 50 kr. i tillæg til deltagerprisen.

Skriv i kommentarfeltet ved tilmelding, hvis der er nogen, som du gerne vil dele telt med.

SOVESAL

Der bliver etableret fælles sovefaciliteter indendørs med madrasser. Det bliver på Gilwell i hhv. Gilwell stuen og Rolandsalen samt på Aktivitetscenteret.

Du skal selv medbringe lagen og sovepose. Det koster 100 kr. i tillæg til deltagerprisen.

VÆRELSE

På Gilwell er der desuden mulighed for at overnatte i værelser til hhv. to og fire personer. Det koster 300 kr. i tillæg til deltagerprisen.

Landsmødekort

Landsmødekort

Landsmøderapporten

Landsmøderapporten

Landsmøderapporten 2024

Mødebooking

Mødebooking

Skal I lige tale lidt sammen i distriktet, har I mulighed for at booke et stjernetelt til at holde mødet i. Skriv til Finn på fd@spejdernet.dk og oplys, hvor mange I er, om der er behov for borde/bænkesæt og gerne tidspunktet for mødet

To spejderledere viser en færdselstavle for en gruppe børn

Kontaktinformationer findes her:


E-mail: fd@spejdernet.dk

Overnatning

Overnatning under Landsmødet

TELT

Man kan naturligvis slå telt op ved Stensgården – det er tæt på landsmødet og der er toilethus med badefaciliteter. Hvis du selv står for det hele inkl. telt, sovepose og liggeunderlag er det inkluderet i prisen.

Du har mulighed for at overnatte i shelter på Odden. Det koster 50 kr. for to nætter, og du skal selv tage liggeunderlag og sovepose med.

SOVESAL

Det bliver etableret fælles soverum med madrasser på Gilwell i hhv. Gilwell stuen og Rolandsalen samt på Aktivitetscenteret. Det koster 100 kr. for to nætter at overnatte på Gilwell.

VÆRELSE

På Gilwell er der desuden mulighed for at overnatte i værelser til hhv. 2 og 4 personer. Det koster 300 kr. ekstra for denne mulighed indendørs for to nætter.
Der er flest værelser til 4 personer. De få enkeltmandsværelser, der er på Gilwell, vil få en ekstra opredning, og således er der lidt flere 2-personers værelser.
Du kan på tilmeldingen se, hvor mange ledige sovepladser der er. Skriv det i kommentaren, hvis du allerede har en aftale med en værelsesmakker. Så vil vi prøve at få det til at gå op.

Der er en række muligheder for overnatning i forbindelse med landsmødet.

Ved selve Stensgården vil der være overnatning udendøre. Det vil der også være på Aktivitetscenteret og Gillwell. Men da der er et par kilometer derud, vil der blive etableret parkeringsfaciliteter, så man kan køre ad Oddevejen mellem Stensgården og Gilwell uden at skulle gennem selve området, hvor landsmødet afholdes.

Parkering

Parkering

Stensgården:
Overnatter du på Stensgården, skal du parkere på den store p-plads ved Stensgården.

Telt/campingvogn:
Overnatter du i telt/campingvogn, skal du parkere på græsareal ved teltområdet.

Gilwell:
Overnatter du i booket værelse på Gilwell, skal du parkere på den store p-plads ved Stensgården. Det er vigtigt, at du i forbindelse med ankomst kommer til tjek ind, før du kører på Gilwell. I løbet af weekenden er det også den store p-plads ved Stensgården, du skal benytte.

Handicapparkering:
Se handicapparkering markeret på kortet.

Busparkering:
Den fjerneste ende af Stensgårdens p-plads.

Pris og tilmelding

Pris

For at støtte op om unges engagement i demokratiet, er deltagerprisen 1.000 kr. for deltagere, som ikke er fyldt 25 år ved landsmødets start. For alle andre deltagere er prisen 1.600 kr. 

Prisen dækker deltagelse fra fredag til søndag. Det er ikke muligt at tilmelde sig til kun én overnatning.

Se mere om eventuelle tilskudsmuligheder her.

Tilmelding

Der er en række muligheder for overnatning i forbindelse med landsmødet.

Ved selve Stensgården vil der være overnatning uden døre, mens der på Aktivitetscenteret og Gilwell vil blive mulighed for overnatning indendøre.

Foto: Christian Blom-Bloch

På Houens Odde

På Houens Odde

LANDSMØDESALEN

Landsmødesalen er naturligvis en vigtig del af et landsmøde, hvor alle deltagere skal kunne sidde ned og uforstyrret høre, hvad der bliver sagt fra talerstolen. Det bliver i et stort professionelt telt behørigt udstyret med gulv, isolering, varme, akustiske tiltag, lydudstyr, stole osv., så vi alle kan sidde afslappede og have fokus på dagsordenen.

Torvedebatter mv. kommer til at foregå i telte, de nærliggende lokaler og måske også ude. Du skal altså have overtøj og fodtøj til at gå frem og tilbage, når vi skal ind og ud af Landsmødesalen. Du kommer til at være en del tid både indenfor og udenfor. Så kig på vejrudsigten, inden du tager afsted og tilpas din beklædning til det. 

Tjek ind og information

Fredag aften er det muligt at tjekke ind fra kl. 17.00. Alle deltagere – både folk med og uden stemmeret, skal tjekke ind. Her får du informationer om landsmødet, anvist hvor du skal overnatte mv. Det er også her, de stemmeberettigede får udleveret deres stemme. 

VI SES DEN 6.-8. SEPTEMBER 2024

Eventyrsport

Eventyrsport

Centralt placeret tæt på Landsmødeteltet finder du Eventyrsport under et stort mastesejl. Denne gang med endnu flere fede varer på hylderne. Du vil blandt andet kunne se – og købe – de nyeste logovarer, lige fra drikkeflasker til fleecejakker og t-shirts. Eventyrsport tager også et udvalg af varer med fra deres store sortiment af udstyr. Der vil selvfølgelig være rabat. 

Medarbejderne glæder sig til igen at møde KFUM-Spejdernes medlemmer til gode snakke om udstyr til spejderlivet og friluftslivet. Der vil være kaffe på kanden rundt om bålet. 

Stemmeberettigede og -fuldmagter

Stemmeberettigede og -fuldmagter

Hvis I ikke kan deltage, så anbefaler vi, at I tager kontakt til jeres nabogruppe eller distrikt og beder dem om at tage jeres stemme med, så der stadig er mulighed for, at den bliver hørt.

Når du tilmelder dig med stemmeret i Medlemsservice, udfylder du, at du har stemmeret fra din gruppe eller distrikt, og disse underskriftsberettigede (gruppeleder, bestyrelsesformand eller kasserer) modtager efter din tilmelding et link, hvor de digitalt underskriver, at du hører til enheden. Læs mere i vejledningen her.

Er du i tvivl om hvordan? Skriv til kontoret på info@kfumspejderne.dk

Send ind god tid. Sørg for at få dine stemmer registreret i god tid, inden afstemningerne foregår. Alle stemmer registreres i Medlemsservice, også hvis du kommer med en underskrevet papirblanket. Stemmefuldmagterne overføres automatisk fra Medlemsservice til NemoVote. Den synkronisering kører med jævne mellemrum. Men der kan være op til en times forsinkelse, fra du har afleveret din stemme, til du bliver oprettet eller tildelt flere stemmer i NemoVote.

I vedtægterne under §34 står følgende:
“6. Hver deltager kan personligt kun afgive én stemme. Hvor skriftlig fuldmagt foreligger på den af hovedbestyrelsen udsendte blanket, kan en deltager afgive indtil i alt 4 stemmer. Afstemning ved fuldmagt kan kun finde sted ved skriftlig afstemning. Skriftlig afstemning skal finde sted, når dirigenten bestemmer det, eller mindst 5 stemmeberettigede deltagere forlanger det.”

Afstemning af forslag foregår i år via Medlemsservice. Her er der en video, der tager dig trin-for-trin igennem processen, når du er på landsmøde.

Korpskontorets kontaktinformationer:

Telefon: 7010 2666
E-mail: info@kfumspejderne.dk

Menu