Praktisk information

Alt du skal vide for at komme godt afsted

Foto: Daniel Nakskov

Afstemninger

Afstemninger

I forbindelse med Landsmødet kommer der til at være en række afstemninger.

I vedtægterne under §34. stk. 6 står:

“Hver deltager kan personligt kun afgive én stemme. Hvor skriftlig fuldmagt foreligger på den af hovedbestyrelsen udsendte blanket, kan en deltager afgive indtil i alt 4 stemmer. Afstemning ved fuldmagt kan kun finde sted ved skriftlig afstemning. Skriftlig afstemning skal finde sted, når dirigenten bestemmer det, eller mindst 5 stemmeberettigede deltagere forlanger det.”

Elektronisk afstemningsmodul

Til de skriftlige afstemninger vil vi benytte elektronisk afstemning, det samme system som blev benyttet til det ekstraordinære landsmøde i 2020. Det er leveret af en ekstern leverandør som sikrer at afstemningen er anonym.
Der er lavet en kort vejledning i systemet, og der vil være mulighed for at afprøve systemet inden Landsmødet ligesom vi vil afprøve systemet i Landsmødesalen inden de rigtige afstemninger.

Møde for hjælp til afstemningssystemet og afprøvning
Onsdag den 14. september kl. 20-21
Benyt dette link: meet.google.com/zsx-bymx-dha (Tilmelding ikke nødvendig)

I ugen op til landsmødet vil der blive udsendt login til alle stemmeberettigede på baggrund af de indsendte stemmeberettigelsesblanketter, som er udsendt til grupperne den 26. august.

Nemvote

Her finder du en guide til hvordan stemmeafgivelse foregår via nemovote.
NB. Videoen er lavet i forbindelse med sidste landsmøde i 2020. 

Evaluering

Evaluering

Foto: Johny Kristensen

Tryk her for at deltage i evalueringen:

Forplening

Forplejning

Så er der serveret

Houens Odde Spejdercenter ser frem til at byde velkommen og beværte deltagerne på landsmødet med god mad og drikke. De der kender Houens Oddes køkken fra korpsweekender eller uddannelsesweekender kan glæde sig til måltider i samme stil. Houens Odde har fokus på økologi, lokale råvarer blandet fra den lokale gårdbutik og Beanster bageren. På landsmødet vil vi integrere nogle mad- og drikkevarer, der blev tilovers på Spejdernes Lejr. 

  • Morgenmad, frokost og aftensmad vil blive afviklet som buffét
  • Under hele landsmødet er der tá selv kaffe/te
  • Fredag aften er der mulighed for at købe et enkelt måltid til 50 kr. i tidsrummet 17.30 – 20.00
  • Fredag 22.00-23.30 og lørdag aften 22.30-24.00 er der natmad i “pølsevognen”.
  • Café/bar: Om aftenen fredag og lørdag er der mulighed for at købe øl, vand og vin. Lørdag er der desuden drinks på menu’en i baren.  

Rene & co

René og han køkkenteam står klar til at mætte alle munde når landmødet går løs den 16-18 september 2022.

“Maden laver vi fra bunden og bruger sæsonens råvare. Vi har fokus på det grønne køkken og der ud over gør vi en indsats for bæredygtighed og økologi og hvad vi kan for at undgå madspild.”

Storindkøb og bekæmpelse af madspil på en gang

Fryseren og depotet på Houens Odde Spejdercenter bugner allerede med indkøb til landsmødet. Vi har bidraget til begrænsning af madspil efter SL2022, ved at Houens Odde Spejdercenter har købt overskydende mad og drikkevarer.

René (chefkok på Houens Odde):
“Det er nogle gode produkter, som vi fik mulighed for at købe fra Spejderne Lejr til en rigtig god pris. De kan sagtens indgå i vores planer for menu på landsmødet, som alle deltager kan glæde sig til.”  

Karsten (centerleder på Houens Odde):
“Det dejligt, at vi kan bidrage til bæredygtighed på flere planer gennem aftalen med SL2022. Det var vigtigt for os, at vi havde sikkerhed for overholdelse af fødevaresikkerheden. Køle- og frostvarer blev håndteret korrekt under transport osv. Alt er forløbet perfekt.

Madvarer på køl
Foto: Karsten Mulvad

Hvor sover du bedst?

Hvor sover du bedst?

TELT ELLER CAMPINGVOGN

Du kan slå telt op ved Stensgården. Det er tæt på landsmødet og der er toilethus med bad. Når du selv står for det hele inkl. telt, sovepose og liggeunderlag er det gratis.

Medbringer du campingvogn, skal du selv stå for strøm, ligesom du ikke kan tømme toilet

OPSLÅET TELT / SHELTER

Vi tilbyder at slå et telt op for dig. Du tilmelde dig som enkelt person og få en ud af fire pladser i et telt eller shelter. Det koster 150 kr. i tillæg til deltagerprisen.

Skriv i kommentar-feltet ved tilmelding, hvis der er nogen, som du gerne vil dele telt med.

SOVESAL

Der bliver etableret fælles sovefaciliteter indendøre med madrasser. Det bliver på Gilwell i hhv. Gilwell stuen og Rolandsalen samt på Aktivitetscenteret.

Du skal selv medbringe lagen og sovepose. Det koster 50 kr. i tillæg til deltagerprisen.

VÆRELSE

På Gilwell er der desuden mulighed for at overnatte i værelser til hhv. to og fire personer. Det koster 200 kr. i tillæg til deltagerprisen.

Landsmødekort

Landsmødekort

Landsmøderapporten

Landsmøderapporten

Landsmøderapporten 2022

Mødebooking

Mødebooking

Det er muligt at booke plads til at afholde egne møder i.f.m. landsmøde.

Dette foregår ved at tage kontakt til Daniel Nakskov ved nedenstående kontaktoplysninger.

To spejderledere viser en færdselstavle for en gruppe børn

Kontaktinformationer findes her:

Telefon: 2218 7534
E-maildanielnakskov@kfumspejderne.dk

Overnatning

Overnatning i Landsmødet

TELT

Man kan naturligvis slå telt op ved Stensgården – det er tæt på landsmødet og der er toilethus med badefaciliteter. Hvis du selv står for det hele inkl. telt, sovepose og liggeunderlag er det inkluderet i prisen.

SOVESAL

Det bliver etableret fælles soverum med madrasser på Gilwell i hhv. Gilwell stuen og Rolandsalen samt på Aktivitetscenteret. Det koster 50 kr. at leje en madras – du skal selv medbringe lagen og sovepose.

VÆRELSE

På Gilwell er der desuden mulighed for at overnatte i værelser til hhv. 2 og 4 personer. Det koster 200 kr. ekstra for denne mulighed indendøre.
Der er flest værelser til 4 personer, De få enkeltmandsværelser, der er på Gilwell, vil få en ekstra opredning og således er der lidt flere 2-personers værelser.
Du kan på tilmeldingen se, hvor mange ledige sovepladser der er. Skriv det i kommentaren, hvis du allerede har en aftale med en værelsesmakker. Så vil vi prøve at få det til at gå op.

Der er en række muligheder for overnatning i forbindelse med landsmødet.

Ved selve Stensgården vil der være overnatning udendøre. Det vil der også være på Aktivitetscenteret og Gillwell. Men da der er et par kilometer derud, vil der blive etableret parkeringsfaciliteter, så man kan køre ad Oddevejen mellem Stensgården og Gilwell uden at skulle gennem selve området, hvor landsmødet afholdes.

Parkering

Parkering

Stensgården:
Overnatter du på Stensgården skal du parkere på den store P plads ved Stensgården

Telt/campingvogn:
Overnatter du i telt/campingvogn skal du parkere på græsareal ved teltområdet.

Gilwell:
Overnatter du i booket værelse på Gilwell skal du parkere på den store p plads ved Stensgården. Det er vigtigt at du i forbindelse med ankomst kommer til tjek ind, før du kører du på Gilwell. I løbet af weekenden er det også den store P plads ved Stensgården du skal benytte

Handicap parkering:
Se handicap parkering markeret på kortet

Bus parkering:
Den fjerneste ende af Stensgårdens P plads

Pris og tilmelding

Pris

Pris for deltagelse til KFUM-Spejdernes Landsmøde 2022 er 750 kr.

Prisen dækker deltagelse fra fredag til søndag. Det er ikke muligt at tilmelde sig til kun én overnatning.

Tilmelding

Der er en række muligheder for overnatning i forbindelse med landsmødet.

Ved selve Stensgården vil der være overnatning uden døre, mens der på Aktivitetscenteret og Gilwell vil blive mulighed for overnatning inden døre

  • Med i prisen er …
Foto: Christian Blom-Bloch

På Houens Odde

På Houens Odde

LANDSMØDESALEN

Landsmødesalen er naturligvis en vigtig del af et landsmøde, hvor alle deltagere skal kunne sidde ned og uforstyrret høre, hvad der bliver sagt fra talerstolen. Det bliver i et stort professionelt telt behørigt udstyret med gulv, isolering, varme, akustiske tiltag, lydudstyr, stole osv., så vi alle kan sidde afslappede og have fokus på dagsordenen.

Torvedebatter mv. kommer til at foregå i telte, de nærliggende lokaler og måske også ude. Du skal altså have overtøj og fodtøj til at gå frem og tilbage, når vi skal ind og ud af Landsmødesalen. Du kommer til at være en del tid både indenfor og udenfor. Så kig på vejrudsigten, inden du tager afsted og tilpas din beklædning til det. 

Tjek-in og information

Fredag aften er det muligt at tjekke ind fra kl. 17.00. Alle deltagere – både folk med og uden stemmeret, skal tjekke ind. Her får du informationer om landsmødet, anvist hvor du skal overnatte mv. Det er også her, de stemmeberettigede får udleveret deres stemme. 

FORPLEJNING

Mad og drikke skal der til! Alle måltider fra natmad fredag til frokost søndag er med i deltagerprisen, ligesom der vil være te, kaffe og vand tilgængelig. Lørdag aften vil der traditionen tro være en lidt større menu.

VI SES DEN 16.-18. SEPTEMBER 2022

Stemmeberettigede og -fuldmagter

Stemmeberettigede og -fuldmagter

Hvis I ikke kan deltage, så anbefaler vi, at I tager kontakt til jeres nabogruppe eller distrikt og bed dem om at tage jeres stemme med, så der stadig er mulighed for at den bliver hørt.

Stemmeberettigelsesblanketterne udsendt d. 26 august.
Blanketterne er sendt til alle distriktchefer og gruppeledere ved KFUM-spejderne Danmark. Kontakt venligst korpskontoret hvis du ikke har modtaget blanketterne. 

Send ind god tid Vi anbefaler, at I sender jeres blanketter retur hurtigst muligt.
Selve afstemningerne på Landsmødet vil foregå både ved håndsoprækning og via det elektroniske afstemningssystem. Se mere om afstemninger og mulighed for at afprøve i ugen op til Landsmødet, læs om afstemninger

I vedtægterne under §34 står følgende:
“6. Hver deltager kan personligt kun afgive én stemme. Hvor skriftlig fuldmagt foreligger på den af hovedbestyrelsen udsendte blanket, kan en deltager afgive indtil i alt 4 stemmer. Afstemning ved fuldmagt kan kun finde sted ved skriftlig afstemning. Skriftlig afstemning skal finde sted, når dirigenten bestemmer det, eller mindst 5 stemmeberettigede deltagere forlanger det.”

Korpskontorets kontaktinformationer:

Telefon: 7010 2666
E-mail: info@kfumspejderne.dk

Tillidsværter

Tillidsværter

Tillidsværter: Marie Snedker & Jesper Kristoffersen

Kontakt Jesper og Marie

Jespers Telefon: 30 58 65 97
Maries Telefon: 22 22 94 27

Vigtige datoer

Vigtige datoer

VIGTIGE DATOER FØR LANDSMØDET 2022

  • 27. august – Kandidatdag. 
    Hvis du overvejer at stille op til hovedbestyrelsen, kan du deltag i et særlig HB-møde på odden hvor du får indsigt i det at sidde i HB. Læs mere her.  
  • 4. september – Online torvedebatter.
  • Vi tyvstarter med et online event hvor man har mulighed for at deltager i de torvedebatter, der bl.a. afholdes på landsmødet. Læs mere her.
  • 8. september Deadline for tilmelding.
    Husk at melde jer til inden vi lukker for tilmeldingen.
    For at tilmelde dig / jer – klik her.

PÅ SELVE LANDSMØDET DEN 16.-18. SEPTEMBER 2022

  • Lørdag kl. 22.30 Frist for resolutionsforslag samt ændringsforslag til lovforslag
  • Søndag kl. 8.30 Frist for opstillinger til hovedbestyrelsen

Bliv set på landsmødet

Menu